sveiki atvykę į ExtraDigital.lt
Prekių katalogas
00.00€
Extradigital
  • Pradinis
  • Naujienos
  • Ar verta pereiti prie elektromobilio vien tam, kad išvengti aukštų degalų kainų

Ar verta pereiti prie elektromobilio vien tam, kad išvengti aukštų degalų kainų

Elektromobiliai turi daug prasmės, ypač kylant degalų kainoms, tačiau venkite impulso pirkti elektromobilį vien tam, kad sutaupytumėte pinigų prie degalinės.

Elektromobiliai paprastai iš pradžių būna brangesni, tačiau jų eksploatacija dažnai kainuoja daug mažiau nei vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių.

Yra daugybė puikių priežasčių, kodėl verta apsvarstyti galimybę įsigyti elektrinę transporto priemonę. Paprastai jos pasižymi puikiomis eksploatacinėmis savybėmis, važiuoja sklandžiai ir tyliai, didžiąją dalį degalų galite pasipildyti namuose (tai reiškia, kad jums niekada nereikės lankytis degalinėje, nebent prireiks užkandžių ar tualeto pertraukėlės), o jų išmetamųjų dujų emisija yra nulinė. Tačiau, nepaisant didelių privalumų, elektromobiliai vis dar tinka ne visiems ir ne visada yra ekonomiškai naudingiausi.

Jei vilkate žemės kasimo įrangą arba vežate žvyrą, jums tikriausiai reikės didelio pravažumo dyzelinu varomo pikapo, nes šiandieniniai elektromobiliai to nepadarys. Taip pat, jei gyvenate daugiabutyje ir neturite automobilių stovėjimo vietos, o juo labiau garažo su trifaziu  įkrovimu, elektrinė transporto priemonė gali būti sunkus sprendimas. O ką daryti, jei norite atsikratyti didelių degalų kainų? Elektromobilių "degalai" kainuoja kur kas mažiau, nors iš pradžių jie dažnai būna gana brangūs.

Tarkime, turite vidutinės klasės, "Lariat" klasės, 2022 m. "Ford F-150" su keturių varančiųjų ratų pavara, puikiu 2,7 l "EcoBoost" V6 su dviem turbokompresoriais ir standartine 10 laipsnių automatine pavarų dėže - tai populiari pikapo konfigūracija JAV. Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, jo rodiklis siekia 19 mpg mieste, 24 mpg greitkelyje ir 21 mpg kartu; tai bauginantys skaičiai, palyginti su "Toyota Prius", tačiau viskas yra reliatyvu.

Electric vehicles offer instant torque for speedy acceleration

 

Tačiau kiek kasmet kainuoja šio pikapo degalai? Atlikime šiek tiek matematikos, kad tai išsiaiškintume. Šiuo metu vidutinė įprasto benzino galono kaina JAV yra apie 4,24 JAV dolerio. Skirtingose valstijose ji labai skiriasi: Kalifornijoje vieno galono kaina yra apie 5,88 JAV dolerio, o priešingoje pakrantėje, Merilende, ji yra daug priimtinesnė - 3,80 JAV dolerio. Kaip praneša draudimo palyginimo svetainė "Zebra", amerikiečiai kasmet vidutiniškai nuvažiuoja 14 263 mylias. Kad būtų paprasčiau, suapvalinkime ir sakykime, kad savo automobiliu F-150 per metus nuvažiuojate 15 000 mylių ir vidutiniškai sunaudojate 21 mpg (pagal EPA skaičiavimus). Padalinus 15 000 iš 21, reiškia, kad per metus sudeginate apie 714 galonų degalų. Be to, yra daugybė kintamųjų, tačiau galime tiesiog padauginti 714 iš 4,24, o tai reiškia, kad metinė sąskaita už degalus yra apie 3 028 JAV dolerių. Tai tiek.

Dabar palyginkime šį tradicinį, vidaus degimo varikliais varomą pikapą su įdomiu, visiškai elektriniu "F-150 Lightning". Vidutinės klasės XLT komplektacijos EV su prailginto veikimo baterijų paketu gali nuvažiuoti apie 320 mylių. Kalbant apie efektyvumą, ši "Lightning" versija turėtų važiuoti 78 mpge mieste ir 63 mpge greitkelyje, t. y. bendras rodiklis yra 70 mpge. Jei norite sužinoti, kiek energijos yra galone benzino, tai yra maždaug 33,7 kilovatvalandės elektros energijos.

Toliau, Energetikos informacijos administracijos duomenimis, 2022 m. sausio mėn. vidutinė elektros energijos kaina JAV gyventojams buvo 13,72 cento už kWh; suapvalinsime ir sakysime 14 centų už kWh. Didelis "Lightning" akumuliatorius turi net 131 kilovatvalandę, todėl padauginus iš 0,14 reiškia, kad visiškai įkrauti šį sunkvežimį nuo 0 iki 100 % kainuotų apie 18,34 JAV dolerio. Dauguma žmonių to niekada nedarys, nes kas norėtų važiuoti prie įkroviklio, kai jo veikimo nuotolis yra nulinis? (Be to, jei naudojatės viešaisiais įkrovimo įrenginiais, už šią privilegiją tikriausiai mokėsite daug daugiau.) Vis dėlto tai parodo, kaip nebrangiai galima eksploatuoti elektromobilį.


Tačiau dabar paskaičiuokime, kiek kainuoja eksploatuoti "Lightning" vienerius metus. Galėtume remtis EPA apskaičiuotu 48 kWh/100 mylių efektyvumo rodikliu, bet darykime tai taip, kaip pirmiau darėme su standartiniu F-150. Įvertinę 15 000 mylių per metus ir padaliję iš 70 mpge, t. y. šio automobilio kombinuotosios "degalų ekonomijos" rodiklio, gausime 214 "galonų" elektros energijos. Toliau 214 padauginkite iš 33,7, t. y. atitinkamo kWh skaičiaus vienam galonui benzino, ir gausite apie 7 221 kWh. Šį skaičių padauginkite iš 0,14 JAV dolerio ir gausite maždaug 1011 JAV dolerių elektros energijos per metus. Tai labai artima EPA apskaičiuotai 950 JAV dolerių sumai.

Taigi, jei įprastiniu varikliu varomo "F-150" 15 000 mylių per metus nuvažiuoti kainuoja 3 028 JAV dolerių, o "Lightning" - tik 1 011 JAV dolerių, visiškai elektrinis modelis kainuoja tik trečdaliu pigiau. Metinis skirtumas yra nemažas - 2 017 dolerių. Ką galėtumėte nuveikti su papildomais dviem tūkstančiais per metus?

O kaip dėl atsipirkimo termino? Na, XLT klasės "Lighting" su dideliu akumuliatoriumi ir be jokių papildomų galimybių kaina prasideda nuo 74 269 JAV dolerių, įskaitant 1 795 JAV dolerių mokestį. Tai neabejotinai brangu, tačiau aukščiausios klasės "Platinum" modelis yra kur kas turtingesnis - jo kaina prasideda nuo beveik 93 tūkstančių. Mūsų senamadiškas "Ford F-150" (vidutinės klasės, "Lariat" apdailos, keturių varomųjų ratų pavara ir standartinės įrangos grupe) kainuoja apie 56 020 JAV dolerių, taip pat įskaitant 1 795 dolerių mokestį. Atėmus 56 020 USD iš 74 269 USD, "Lightning" kainuoja 18 249 USD, t. y. daugiau nei naujas "Nissan Versa" sedanas.

Toliau, padalijus šių automobilių kainų skirtumą iš metinio degalų ir elektros energijos sąnaudų skirtumo, reiškia, kad "Lightning" turėsite eksploatuoti maždaug devynerius metus, kad sutaupyti "degalai" kompensuotų kainų skirtumą, nors jei įsigysite brangesnį modelį, aukštesnės komplektacijos F-150 arba tokį patį variantą su daugiau galimybių, atsipirkimo laikotarpis, palyginti su šiuo visiškai elektriniu "Lighting", bus trumpesnis.

Nenuostabu, kad ta pati istorija yra ir su mažesnėmis transporto priemonėmis. Pavyzdžiui, paimkime gražųjį "Kia EV6". Šis stilingas ir erdvus hečbekas yra puikus pasirinkimas žmonėms, kurie nori sumažinti sunkvežimio dydį ir sutaupyti nemažai pinigų. Ilgo nuotolio, vėjo apdailos, galinės pavaros EV6 siūlo 310 mylių nuotolio atstumą ir rodo 134 mylių už galono ekvivalentą mieste, 101 mylios greitkelyje ir 117 mylių už galoną kombinuotame variante. Apskaičiavus EV6 efektyvumą, kaip tai darėme su pirmiau minėtu "Lightning", paaiškėjo, kad elektros energija, reikalinga 15 000 mylių eksploatuoti šį automobilį, turėtų kainuoti apie 605 USD per metus, o tai labai artima EPA apskaičiuotai 550 USD sumai.

Nepaisant daugybės privalumų, kuriuos suteikia elektromobilio įsigijimas, kartais vis dėlto prasmingiau pasilikti vidaus degimo varikliu varomą transporto priemonę.

Lyginant mūsų skurdųjį EV6 su vidutinės klasės "Honda Accord Sport" sedanu, kuris yra daug efektyvesnis už F-150, taip pat matyti, kad jis yra panašus. Su 1,5 l keturių cilindrų varikliu su turbokompresoriumi, bepakopės transmisijos pavarų dėže ir kombinuotu 33 mpg degalų ekonomijos rodikliu, nuvažiavę 15 000 mylių su šia "Honda", degalams išleistumėte apie 1 928 JAV dolerius... beveik 3,2 karto daugiau nei su "Kia". Tačiau, įskaičiavus kelionės tikslą ir pristatymą, "Accord" kainuoja gerokai pigiau - 31 085 JAV dolerių, palyginti su 48 255 JAV dolerių EV6 kaina. Tai 17 170 JAV dolerių skirtumas, kuris yra šiek tiek mažesnis nei skirtumas tarp standartinio F-150 ir "Lightning".

Padalinus šį skaičių iš 1 323 JAV dolerių, t. y. metinio "Accord" ir "Kia" eksploatacijos kainos skirtumo, gaunamas beveik 13 metų atsipirkimo laikotarpis. Šiuo atveju gali būti prasmingiau toliau vairuoti "Accord", net jei kaskart pildami baką beveik alpstate.

The Kia EV6 is one of our favorite new electric vehicles

Visa ši diskusija vyksta darant prielaidą, kad jums svarbiausia yra asmeniniai finansai, o ne visi kiti rūpesčiai. Tačiau reikia atsižvelgti į platesnį vaizdą: Mes net neaptarėme neigiamo poveikio aplinkai, kurį klimato kaitai daro iškastinio kuro deginimas ar retųjų žemių iškasenų kasimas, jau nekalbant apie daugybę ir įvairių tolesnių išlaidų, kurios dėl to patiriamos visuomenėje. Tokios ilgalaikės bendruomenės išlaidos, aišku, yra už šio straipsnio ribų, tačiau į jas verta atsižvelgti.

Galiausiai yra daugybė puikių priežasčių įsigyti elektrinę transporto priemonę, bet jei galvojate pakeisti vidaus degimo varikliu varomą automobilį ar sunkvežimį nauju elektra varomu automobiliu tik tam, kad sutaupytumėte pinigų prie degalinės, pirmiausia paskaičiuokite, ypač jei už dabartinį automobilį jau sumokėta, nes prijungti ir keisti transporto priemonę gali būti ekonomiškai nenaudinga, net jei degalų kainos yra kosminės.

https://www.extradigital.lt/ev-krovimo-iranga

Extradigital