sveiki atvykę į ExtraDigital.lt
Prekių katalogas
00.00€
Extradigital

Elektromobilių revoliucija. Kas toliau?


Gali atrodyti, kad elektriniai ir elektrifikuoti automobiliai yra visur, tačiau iš esmės mes dar tik pradedame.

Būtų atleistina manyti, kad elektromobiliai arba elektra varomos transporto priemonės jau tapo pagrindiniu reiškiniu. Jei žiūrėsite mūsų naujausius reportažus apie automobilių pristatymus, nesvarbu, ar tai būtų dideli debiutai, pavyzdžiui, "Ford F-150 Lightning", ar visas neseniai vykusioje Los Andželo automobilių parodoje vykęs ažiotažas, nesunku pastebėti, kad praktiškai visas automobilių horizonte vykstantis ažiotažas susijęs su elektrifikavimu. Pavyzdžiui, "Tesla Model 3" neseniai tapo geriausiai parduodamu automobiliu Europoje. Akivaizdu, kad elektriniai automobiliai pradeda populiarėti.

Tačiau jei į pasaulinius automobilių pardavimus pažvelgtume kaip į vieną didelį pyragą, elektromobiliai šiuo metu sudaro tik mažą dalelę - vos 2 proc. pardavimų.

Pirmąjį 2021 metų pusmetį JAV užregistruota šiek tiek daugiau nei 200 000 elektromobilių - maždaug tiek pat, kiek "Toyota" parduoda automobilių per mėnesį. Yra tokių vietinių "karštųjų taškų" kaip Norvegija, kurią daugelis elektromobilių evangelistų laiko savotišku siekiamybe likusiam pasauliui. Ten elektromobilių pardavimai sudaro 75 proc. rinkos, t. y. kur kas daugiau nei bet kur kitur planetoje.

Ar taip yra dėl to, kad Norvegijos vairuotojai yra itin įžvalgūs ar ekologiškai sąmoningi? Taip, bet tikroji priežastis yra ta, kad dėl vyriausybės įpareigojimų įsigyti bet kokį kitą automobilį, išskyrus elektromobilį, yra pernelyg brangu. Daugelis norvegų mieliau pirktų ką nors su varikliu, tačiau elektromobiliai yra ekonomiškai naudingiausias pasirinkimas, jau nekalbant apie ekologiškumą.

Nors naujosios JAV taikomos elektromobilių skatinimo priemonės atrodo kur kas patrauklesnės nei anksčiau, iki tokio griežto dujomis varomų automobilių apmokestinimo mums dar toli. JAV elektromobilių plitimas bus labiau organiškas. Tačiau nesijaudinkite, nes jie plis. Dar gerokai iki dešimtmečio pabaigos elektromobiliai taps logišku pasirinkimu daugumai pirkėjų. Štai ką reikia žinoti, kad būtumėte pasiruošę.

 

Kodėl verta rinktis elektra varomus automobilius?

Kiekvienas stambus OĮG vykdo didelę elektrifikavimo programą, nesvarbu, ar tai būtų nauja 1,29 mlrd. dolerių vertės "Toyota" akumuliatorių gamykla, ar ne vieną, o dvi tokias gamyklas statanti GM. Velnias, net "Dodge", kompanija, kuri išgyveno pastarąjį dešimtmetį, į savo ištikimus automobilius kišdama vis didesnius variklius, žada iki 2024 m. sukurti elektrinį "muscle car".

Kodėl toks pagreitis? Tai sudėtinga, bet daugiausia kaltės tenka vis griežtėjantiems išmetamųjų teršalų standartams. Kalifornijoje, didžiausioje JAV rinkoje, iki 2035 m. planuojama visiškai uždrausti pardavinėti dujomis varomus automobilius. Nemažai valstijų jau pasekė ankstesniais Kalifornijos išmetamųjų teršalų standartais, todėl nėra pagrindo tikėtis, kad jos nepaseks ir šio standarto pavyzdžiu. Daugelis pasaulio miestų žengia dar greičiau, pavyzdžiui, Paryžius, kuris iki 2030 m. planuoja uždrausti visus automobilius, išskyrus elektromobilius.

Žvelgiant plačiau nei teisės aktai, daugelyje situacijų elektromobiliai paprasčiausiai suteikia geresnę vairavimo ir nuosavybės patirtį. Šie automobiliai yra tylesni, tylesni, o dėl mažesnio judančių dalių skaičiaus - patikimesni ir beveik nereikalaujantys techninės priežiūros. Žinoma, dėl riboto nuotolio ir įkrovimo galimybių šiandieniniai elektromobiliai nėra tokie lankstūs kaip dujomis varomi automobiliai, tačiau "Tesla" "SuperCharger" įkroviklių tinklas nuolat plečiasi, o pastaruoju metu sparčiai populiarėjant "Electrify America" ir kitiems tinklams įkrovimas yra greitesnis ir paprastesnis nei bet kada anksčiau. Naujų elektromobilių rida viršija 500 mylių - iki 8 valandų nepertraukiamo važiavimo greitkeliu - ir tokių kelionių, į kurias negalima vykti elektromobiliu, vis mažiau.

Be to, tai susiję ir su ekonominiais aspektais. Niujorko valstijoje už kilovatvalandę elektros mokame apie 0,12 JAV dolerio. Taigi, visiškai įkrautas bandomas "Tesla Model Y Roadshow" kainuoja apie 9,60 JAV dolerio ir suteikia 330 mylių ridą. Dabar sakykime, kad nusipirkome panašų nedidelį visureigį, kurio kombinuota rida siekia 30 mpg. Tam pačiam atstumui įveikti reikėtų 11 galonų degalų. Šiuo metu vidutinė degalų kaina yra 3,30 JAV dolerio už galoną. Tai būtų 36,30 dolerio, t. y. daugiau nei tris kartus brangiau.

Įmonės, turinčios automobilių parkus, gali sutaupyti labai daug. Kai kurie elektromobilių parkus diegiantys verslininkai pastebi, kad dėl sutaupytų degalų ir techninės priežiūros išlaidų išlaidos sumažėja 20 proc. Nuo šiol šis skaičius tik didės.

Ir taip, vis dar abejojama, ar akumuliatoriai bus ilgalaikis sprendimas, ar automobiliai, varomi vandenilio kuro elementais, yra tikrasis kelias į priekį. Tačiau tiesa ta, kad degalų elementais varomi automobiliai patys savaime yra elektromobiliai, tik elektronus jie gauna iš vandenilio, o ne iš elektros tinklo.

Galiausiai, o kaip dėl alternatyvių degalų, pavyzdžiui, "Porsche" eFuel? Beveik garantuota, kad kada nors jie bus naudojami, tačiau vargu ar jie kada nors bus tokie prieinami, kaip šiandieninės degalų kainos. Galvokite apie eFuel kaip apie būdą išlaikyti klasikinius automobilius, o ne kaip apie drąsų kelią į ateities automobilizmą.

 

2022 m. elektromobilių vis daugės


Elektromobilių revoliucija jau vyksta, tačiau niekas jūsų nekaltina, jei dar nesate pasirengę į ją pasinerti. Nors įkrovimo tinklai yra daug geresni nei prieš kelerius metus, daugybė Amerikos kaimo vietovių vis dar lieka nežinioje. Tai ypač problemiška šaltesnėse vietovėse, nes daugelis elektromobilių žiemą praranda iki 25 proc. ridos. Be to, žinoma, elektriniai automobiliai paprastai yra brangesni, vis dar 5 000-10 000 JAV dolerių brangesni už analogišką dujomis varomą mašiną.

Taigi, dar turime nueiti nemažą kelią, bet tai truks neilgai. Greičiausiai 2022 m., kai bus išleistas "Ford F-150 Lightning", įvyks lūžis, kalbant apie elektromobilių suvokimą ir diegimą JAV. "Ford" ne tik taikosi į bene konservatyviausią šiandieninių kelių segmentą, bet ir tai daro su gaminiu, kuris atrodo neabejotinai praktiškas. Tai nepaprastas dalykas. F-150 "Lightning" bus ne tik įperkamas - jo kaina prasidės nuo 40 000 JAV dolerių, atėmus galimas 12 500 JAV dolerių lengvatas, bet ir turės dar daugiau krovinių nei tradicinis F-150, galės aprūpinti elektros energija darbo vietą ir sutaupyti brangiai kainuojančią generatoriaus nuomą. Jis net gali vilkti 10 000 svarų.

Gerai, jis tikriausiai negalės nuvažiuoti taip toli, nes dėl vilkimo smarkiai nukenčia aerodinamika, bet jei jis nevilks, įkrautas nuvažiuos 300 mylių. To pakanka tiek profesionaliam, tiek kasdieniam naudojimui.

Kai "F-150 Lightning" pradės rodytis darbo aikštelėje ir išlaipinimo juostoje, kils daug pokalbių. O kadangi kitais metais pasirodys daugiau tokių populiarių mašinų kaip "Hyundai Ioniq 5" ir "Toyota BZ4X" / "Subaru Solterra", rasti tinkamą elektromobilį bus lengviau.

Tesla Model 3 išlieka elektrinių sedanų aukso standartu.

 

EV poveikis

Pažvelkime tiesiai į esmę: Ką jums reiškia persėdimas į elektromobilį? Na, kaip jau minėjome, tai gali reikšti gerokai mažesnes eksploatavimo išlaidas, ypač jei galėsite įkrauti namie. Jei naudojatės automobilių stovėjimo aikštele gatvėje ar pan., bus šiek tiek sudėtingiau ir tikriausiai brangiau, bet galiausiai savivaldybės supras. Londone ir jo apylinkėse "Siemens" 1 300 gatvės žibintų pakeitė į įkrovimo įrenginius.

Turint elektromobilį taip pat reikės šiek tiek daugiau planuoti keliones. Nors yra būdų, kaip maksimaliai padidinti nuvažiuojamą atstumą ir sumažinti įkrovimo laiką, yra didelė tikimybė, kad sustojimai užtruks iki 30 minučių. 30 minučių pertraukėlė po 3 ar 4 valandų vairavimo nėra blogas dalykas, tiesą sakant, dauguma ekspertų rekomenduoja kas 2 valandas daryti 15 minučių pertraukėlę. Tikėkitės, kad atsiras naujų įmonių, kurios pasinaudos nuobodžiaujančiais elektromobilių savininkais, norinčiais ištiesti kojas.

Taip pat tikėkitės, kad jūsų mokesčių sąskaita taps šiek tiek sudėtingesnė. O gal ir daug sudėtingesnės. Dabar, nesvarbu, ar žinote, ar ne, pirkdami degalus mokate mokesčius. Daug mokesčių, pavyzdžiui, Kalifornijoje - iki 0,80 JAV dolerio už galoną. Šios mokestinės pajamos tariamai padeda valstijos ir federalinei transporto infrastruktūrai, ir nors benzino paklausa greitai atsigauna iki prieš pandemiją buvusio lygio, tam tikru momentu vyriausybėms reikės rasti naują pajamų šaltinį. Valstijose tiriami įvairūs kelių naudojimo mokesčiai, pagrįsti nuvažiuotais kilometrais, sunaudotomis kWh arba tiesiog slenkantis registracijos mokestis, priklausantis nuo transporto priemonės sąnaudų ir efektyvumo. Pasiūlyta daug sprendimų, bet įgyvendinta nedaug, jei iš viso įgyvendinta, įskaitant įstatymo projektą Naujajame Hampšyre, pagal kurį papildomu mokesčiu būtų apmokestinama bet kokia transporto priemonė, kurios važiavimo greitis viršija 20 mpg! Tikrai puikus būdas paskatinti savo piliečius būti efektyvesniais.

Galiausiai, ir tai labiausiai džiugina, galima tikėtis, kad automobiliai tiesiog žengs didžiulį šuolį į priekį. Per pastaruosius penkerius metus automobiliai pasikeitė labiau nei per pastaruosius 50 metų. Vargu ar artimiausiu metu šis pokyčių tempas sulėtės. Ir kalbame ne tik apie efektyvumą. Automobiliai taip pat bus pajėgesni ir juos bus smagiau vairuoti. Kiekvienas, sėdęs į "Tesla" vairuotojo vietą ir spustelėjęs akceleratoriaus pedalą, žino, kokį džiaugsmą teikia elektromobilių sukimo momentas, tačiau mes dar tik pradedame suprasti, ką gali elektromobiliai. Turėdami neribotą galią ir pažangesnes traukos ir stabilumo kontrolės sistemas, tokie elektromobiliai, kaip "Porsche Mission R", bus protu nesuvokiami dalykai. Elektriniai prabangūs automobiliai bus sklandesni ir ramesni už viską, kas buvo matyti nuo 1920-ųjų. O įperkami elektriniai automobiliai atrodys, važiuos ir jausis geriau nei panašios galimybės šiandien.

Taigi ką reikia daryti dabar, kad pasiruoštumėte elektromobiliams? Tiesiog džiaukitės, nes jie ateina ir bus puikūs.

Tokioje perspektyvoje milžiniškai padidėjusios elektros energijos sąnaudos ir sparčiai nusidėvinčių akumuliatorių perdirbimo problemos (kas daro "elektromobilių žaliąją energiją" papildomos taršos šaltiniu) tiesiog nublanksta...

 

https://www.extradigital.lt/ev-krovimo-iranga

 

 

Extradigital