sveiki atvykę į ExtraDigital.lt
Prekių katalogas
00.00€
Extradigital
  • Pradinis
  • Naujienos
  • Kaip išsirinkti geriausius dviračio žibintus važiuojant tamsoje

Kaip išsirinkti geriausius dviračio žibintus važiuojant tamsoje

Svarbiausia saugumo taisyklė važiuojant dviračiu tamsoje - matyti ir būti matomam.  Taigi, jei norite ištisus metus važinėjantis dviračiu, labai svarbu turėti tinkamus dviračio žibintus.

Pagrindinės taisyklės ir ES teisės aktai dėl dviračio žibintams

Prieš pradėdami nagrinėti detales ir vartotojų pasirinkimus, išsiaiškinkime pagrindinius dalykus. Ką apie dviračio žibintus sako teisės aktai?

Pagal dviratininkams skirtas eismo taisykles ir reglamentus kiekvienas dviratis Europos Sąjungoje privalo turėti:

Baltą (arba šviesiai geltoną) priekinį nemirksintį žibintą.

Raudoną stabdžių žibintą dviračio gale, kuris šviečia, kai stovite.

Bent 2 geltonus atšvaitus ant kiekvieno rato arba padangos ar stipinai turi būti šviesą atspindintys.

Mūsų el. dviračių žibintai yra visiškai sertifikuoti pagal StVZO, todėl jie visiškai atitinka ES įstatymus. Mirksinčius žibintus naudoti leidžiama, tačiau dviratininkams, važiuojantiems vietovėse, kuriose nėra gatvių apšvietimo, rekomenduojama vietoj jų naudoti pastovų priekinį žibintą. Vis dėlto mirksinčios šviesos gerokai padidina dviračio matomumą, taip pat ir dienos metu.

Naudodami mirksintį galinį žibintą dienos metu esate 2-4 karto labiau pastebimi nei be jokių žibintų ir 1-4 karto labiau matomi nei važiuodami pastoviu režimu. Mažas papildymas prie šių pagrindų yra toks: neapakinkite kitų savo šviesa!

ES ir Lietuvoje policija gali nubausti, jei jūsų dviračio žibintai yra nepriekaištingi, tačiau tamsoje jie neįjungti. Kita galimybė gauti baudą - kai žibintai yra tokie nešvarūs, kad nebeturi visaverčio poveikio.

Matykite ir būkite matomi optimaliai su integruotu apšvietimu.

Geriausių dviračio žibintų tamsiems keliams pasirinkimas

Dabar, kai jau žinome pagrindinius dalykus, galime pereiti prie detalių: kaip pasirinkti geriausią priekinį žibintą, galinį žibintą ir atšvaitus neviršijant teisės aktuose nustatytų ribų?

Rekomenduojamas priekinio ir galinio žibinto ryškumas

Dviračio žibinto ryškumas matuojamas liumenais, kurie parodo bendrą šviesos šaltinio skleidžiamos šviesos kiekį. 100 liumenų yra geras etalonas, kad važiuojant apšviestais keliais jus matytų kiti, tačiau 300 liumenų ar daugiau bus geriau važiuojant tamsiais keliais, kad šiek tiek daugiau matytumėte, kas vyksta priekyje jūsų žemės lygyje.

Galinėje dalyje pakanka nuo 20 iki 100 liumenų. Paprastai kuo daugiau liumenų, tuo didesnė žibinto kaina parduotuvėje.

Antroji šviesos savybė, įskaitoma į dviratininko matomumą, yra liuksai. Liuksai - tai šviesos intensyvumo plote matas, kuris paprastai matuojamas nuo vieno iki dešimties metrų atstumu. Jei šviesos liumenų skaičius išlieka pastovus, kuo didesnis paviršiaus plotas, tuo mažiau liuksų jis gali suteikti.

Geriausiam matomumui užtikrinti skirti spindulių kampai ir tipai.

Skirtingi žibintai turi skirtingus spindulių kampus, kurie padeda sukoncentruoti šviesą į platesnę ir mažiau intensyvią arba siauresnę sritį su didesniu šviesos intensyvumu. Kai kurie žibintai koncentruojasi tiesiai į priekį (didina šviesos liuksus), o kiti turi platesnį spindulio kampą, kuris skleidžiasi (mažina šviesos liuksus). Visa tai svarbu renkantis, kuris žibintas geriausiai atitinka jūsų dviratininkų poreikius.

Kai einate pirkti dviračio žibinto, nesusigundykite šių tipų (vadinamąsias "Super", "High", "Full", "Standard" ir t. t.). Jei norite rasti geriausią pasiūlymą, vertėtų pasidomėti arba paskaityti, ką kiekvienas iš šių tipų siūlo, atsižvelgiant į ryškumą ir matomumo atstumą. Jei žibintas turi skirtingus nustatymus (blykstės, impulsinis, visas režimas), taip pat verta patikrinti, kiek laiko baterija veikia kiekvienu iš šių režimų - kartais kuris nors režimas ypač sumažina bendrą laiką.

Geriausi dviračio žibintai važinėjimui mieste ir bekelėje

Geriausias dviračio žibintų pasirinkimas priklauso nuo to, kur važiuosite dviračiu: ar planuojate visada važiuoti keliu, ar kartais pasivažinėti ir bekele.

Važiuojant dviračiu keliais žmonės dažniausiai važiuoja tiesiomis linijomis, o kliūčių kelyje būna nedaug - todėl geriausias žibintas yra tas, kurio šviesos kampas siauresnis. Tačiau važiuojant bekele reikia platesnės šviesos, kad būtų galima matyti, kur veda kelias, koks jis lygus ir ar kelyje nėra akmenų, medžių šaknų ar kitų objektų.

Kad ir kur važiuotumėte dviračiu - mieste ar bekelėje - žibintai turėtų būti matomi už 200 metrų. Kalbant apie atšvaitus, laikoma, kad kritinis matomumo minimumas yra 50 metrų.

Kalbant apie ryškumą, jei važiuojate į darbą ar tiesiog važiuojate keliu ir norite, kad šviesa būtų matoma, turėtumėte ieškoti didesnio liumenų skaičiaus ir siauro spindulio kampo. Tai padės susiaurinti židinį kelyje, kad gerai matytumėte į priekį.

Jei važiuojate į darbą dieną arba važiuojate gerai apšviestais keliais ar dviračių takais ir ieškote šviesos tik tam, kad būtumėte matomi, rinkitės mažą arba vidutinį liumenų kiekį ir platų šviesos kampą. Tai padės vairuotojams ir pėstiesiems matyti jus iš aštrių kampų.

Optinė konstrukcija: lęšio tipas, šviesos diodas ir spindulio kampai turi tiek pat įtakos ryškumo lygiui, kiek ir liumenų skaičius. Aukštos kokybės modernūs žibintų reflektoriai skleidžia šviesą tiek į priekį, tiek žemyn ir neapakina priešpriešiais važiuojančių automobilių.

Šviesos dydis, patvarumas ir montavimo galimybės

Renkantis dviračio žibintus reikia atsižvelgti į šias antrines savybes: žibinto dydį ir svorį, patvarumą ir maitinimo tipą, kainą, atsparumą vandeniui ir lengvą žibintų tvirtinimą prie dviračio.

Dauguma dviračių žibintų anksčiau buvo su dinama, ir tai tebėra puikus ir tvarus pasirinkimas.

Šiuolaikiniai žibintai paprastai turi keičiamus akumuliatorius arba yra įkraunami per USB jungtį. Jei renkatės žibintą, kuriam reikia keisti baterijas, įsitikinkite, kad tokio tipo baterijų rasite kokioje nors parduotuvėje, esančioje netoli jūsų maršruto.

Prieš perkant dviračio žibintus, verta patikrinti, ar priekinį žibintą lengva pritvirtinti prie vairo ir ar galinį žibintą lengva pritvirtinti prie sėdynės atramos. Dauguma dviračių žibintų lengvai tvirtinami prie daugumos vairų ir sėdynės statramsčių, tačiau tiems, kurie turi aero vairus arba aero sėdynės statramsčius, žibintus pritvirtinti gali būti sunkiau.

Įprasti apvalūs paviršiai paprastai nekelia problemų montuojant žibintą, tačiau ne apvalūs paviršiai arba didesni nei standartiniai apvalūs skersmenys, pavyzdžiui, dvigubai apvyniotas vairas, gali kelti papildomų sunkumų ir gali prireikti specialaus dirželio.

Dviračio žibintai priekabai arba vaikiškai sėdynei

Jei naudojate dviračio priekabą, jums tikrai reikės ir galinių priekabos žibintų. Pagrindiniai priekabos žibintų pasirinkimai yra LED žibintai arba kaitrinės lemputės. Paprastai siūloma rinktis LED lemputes, nes jų tarnavimo laikas yra maždaug šešis kartus ilgesnis nei vidutinės kaitrinės lemputės. Jos tarnauja ilgiau, nes daug geriau atlaiko kelio vibraciją ir smūgius.

Nerekomenduojama priekaboje maišyti LED lempų su kaitrinėmis lemputėmis. Problema yra ta, kad kiekvienam tipui reikia daug energijos: Šviesos diodams reikia daug mažiau energijos nei kitiems. Jei vienoje grandinėje būtų po vieną iš jų, kaitrinių lempų suvartojama energija galėtų sugadinti LED lemputes.

Paskutinis patarimas apie priekabos žibintus susijęs su vandeniu ir purvu, kurie žiemą važiuojant dviračiu gali lengvai patekti į žibintus. Renkantis LED žibintą, geriau rinktis tokį, ant kurio nurodyta, kad jis yra atsparus vandeniui arba panardinamas - drėgmė neturėtų pakenkti tokiam žibintui.

Jei dviračio gale naudojate vaikišką kėdutę, ji tikriausiai uždengia galinį žibintą. Tai reiškia, kad jums reikia turėti šviesą, pritvirtintą prie vaiko sėdynės galinės dalies. Tam galima naudoti spaustukus, tačiau prieš pirkdami įsitikinkite, kad jie tiks jūsų vaikiškai sėdynei.

Apibendrinimas

Nesvarbu, kokį dviratį naudojate ir kur važiuojate dviračiu, jums reikės balto nemirksinčio priekinio žibinto, raudono galinio žibinto ir bent dviejų geltonų atšvaitų ant kiekvieno rato. Priekinis žibintas turėtų būti 300 liumenų ar daugiau, jei planuojate važiuoti dviračiu tamsiuoju paros metu, galinis gali būti ir mažesnis. Jei dviratį daugiausia naudojate kelionei į darbą ir atgal, jums labiausiai tiks siauro spindulio kampo žibintas. Prieš pasirinkdami taip pat atsižvelkite į akumuliatoriaus tipą - kaip jį galėsite įkrauti? - ir ar galima žibintą lengvai pritvirtinti prie dviračio. Jei kartu su dviračiu naudojate priekabą arba vaikišką kėdutę, nepamirškite prie jos gale pritvirtinti papildomą žibintą.

Turėdami visa tai omenyje, turėtumėte be jokių problemų važiuoti dviračiu bet kur net ir vidury nakties!

Extradigital