sveiki atvykę į ExtraDigital.lt
Prekių katalogas
00.00€
Extradigital

Tikrosios elektromobilio įsigijimo išlaidos

Apskaičiuoti elektrinio automobilio įsigijimo išlaidas yra sudėtingiau nei įprasto automobilio įsigijimo išlaidas.
Kai pripildyti degalų baką kainuoja iki 100 JAV dolerių, o įkrauti elektromobilį - vos 10 JAV dolerių, elektromobilio įsigijimas gali atrodyti akivaizdus pasirinkimas. Tačiau elektromobilių ekonomika yra sudėtinga, todėl, kad galėtumėte prikibti prie naftos kompanijų, turite išmanyti daugybę nežinomų veiksnių.


Naujo automobilio pirkimas

Kad galėtumėte važinėti elektromobiliu, turite jį nusipirkti, o tai dažnai kainuoja brangiai. Net ir pardavę ar pakeitę savo dabartinį įprastą automobilį, galite lengvai likti skolingi 10 000 JAV dolerių ar daugiau. Kaip mano kolega iš "CNET Cars" Craigas Cole'as skaičiuoja čia, prireiks kelerių metų, kad atsipirktumėte, net jei nusipirksite labai pigų elektromobilį, gyvensite ten, kur yra pigi elektra, ir visada krausite namie. Tai daug "jeigu", kad naujo elektromobilio pirkimas taptų ekonomiškai naudingas.

Tai nėra nauja problema: nesuskaičiuoju, kiek pažįstu žmonių, kurie įsigijo hibridinį ar kitokį taupų automobilį, o jų grynosios išlaidos buvo daug didesnės, nei jie kada nors galėjo sutaupyti degalams. Vienas draugas primygtinai reikalavo iškeisti "Porsche Cayenne" į hibridinį "Cayenne", net ir po to, kai išskaičiavau, kad jiems prireiks 111 metų, kad atsipirktų.

Dėl to užsidegė elektromobilių rinka, tačiau "Tesla Model 3" kaina prasideda nuo 47 000 JAV dolerių, t. y. 10 000 dolerių daugiau nei prieš metus. Vidutinės sandorių kainos yra artimesnės 60 000 JAV dolerių.

Be abejo, grynai elektrinis automobilis sutaupys kur kas daugiau energijos nei tas "Cayenne Hybrid" pavyzdys, tačiau pradinė elektrinio automobilio pirkimo kaina, galimai didesnės draudimo ir padidėjusios remonto išlaidos gali sumažinti jo ekonomiškumą. Kita vertus, įprastiniai automobiliai turi daugybę techninės priežiūros išlaidų, kurių nepatiria elektromobiliai, pavyzdžiui, skysčių keitimas ir dažnesnis stabdžių aptarnavimas.

Daugelis žmonių perka elektromobilį, kad tausotų aplinką ir taupytų pinigus - tai kilni motyvacija, dėl kurios investicijos atsiperka ir taupant degalus, ir tausojant aplinką. Tai ne šio straipsnio tema, tačiau pagalvokite apie bendrą aplinkosauginę investicijų grąžą ir paklauskite savęs, ar yra efektyvesnis būdas panaudoti grynąsias lėšas, kurias išleistumėte elektromobiliui: Keletas pavyzdžių, kuriuos galima apsvarstyti naudojant gerą anglies dioksido pėdsako skaičiuoklę, - tai saulės baterijų įrengimas ant stogo arba aukščiausios klasės "Zoom" kambario įrengimas, kad nereikėtų daugumos verslo kelionių lėktuvu.


Nusidėvėjimas

Nusidėvėjimas yra "kita kaina" už bet kokį perkamą automobilį, o dar svarbiau į tai atsižvelgti, kai tas automobilis yra elektrinis. Bet kokio naujo ar vėlyvo modelio automobilio vertė, jį turint, krenta kaip akmuo, todėl su kiekvienu nuvažiuotu kilometru susidaro nemažos išlaidos, kurios dažnai dar didesnės elektromobilių atveju, nes jų kaina paprastai yra didesnė, o nusidėvėjimas dažnai didesnis.

Pavyzdžiui, "Subaru", kuris nėra žinomas dėl elektrifikuotų automobilių, vidutinė perpardavimo vertė po penkerių metų sudaro 66 % naujo automobilio kainos, teigia "Car Edge". Naujo 35 000 JAV dolerių kainuojančio "Subaru" nuvertėjimas per pirmuosius penkerius metus kainuotų apie 11 500 JAV dolerių, arba 6,30 JAV dolerio per dieną. Naudojant nusibodusią metaforą, tai yra latte jums ir draugui septynias dienas per savaitę.

Palyginkite tai su "Tesla", kuri, "Car Edge" prognozėmis, po penkerių metų išlaikys 58 % savo vertės (pagal "Car Edge" duomenis, tai yra 3 vieta tarp prabangių markių), ir tai padarys nuo didesnės vidutinės kainos. Jei įsigysite 60 000 JAV dolerių kainuojantį "Tesla Model 3", per pirmuosius penkerius metus patirsite 25 000 JAV dolerių nusidėvėjimą, arba 13,80 JAV dolerio per dieną - tai tas pats, kas kasdien nusipirkti sau ir trims draugams latte. Iš dalies tai susiję su tuo, kad "Tesla" taip sėkmingai pardavinėja elektromobilius, kad jos automobiliams jau seniai nebetaikoma 7500 JAV dolerių federalinė mokesčių lengvata.

Tesla Model 3 akumuliatorius
Elektromobilio širdis yra jo akumuliatorius, analogiškas pagrindinei įprasto automobilio variklio vertybei. Skirtingai nei šiuolaikinių automobilių varikliai, elektromobilių akumuliatoriai turi perspektyvą būti keičiami transporto priemonės eksploatavimo laikotarpiu.

 

Akumuliatoriaus keitimas

Svarbi nuvertėjimo forma, būdinga tik elektromobiliams, yra galimas akumuliatoriaus bloko pakeitimas. Skirtingai nuo šiuolaikinio įprastinio automobilio, kurio variklio pakeitimas mažai tikėtinas, elektromobilio akumuliatorių parko pakeitimas yra tikėtinas, nes automobilis sensta ir jo veikimo nuotolis tampa nepatenkinamas. Akumuliatoriaus keitimo kaina labai skiriasi, tačiau 10 000 USD yra teisinga vidutinė sąmata.

Tačiau ši kaina vis dar yra miglota, nes tik nedaugelis elektromobilių važinėjo pakankamai ilgai, kad jų akumuliatoriai labai suprastėtų, be to, dar nebuvo pakankamai laiko, kad susiformuotų gyvybinga ir konkurencinga akumuliatorių keitimo rinka. Be to, sunku numatyti, kuriam konkretaus elektromobilio savininkui teks padengti akumuliatoriaus keitimo išlaidas, ir nors šios išlaidos jau turėtų būti įskaičiuotos į nusidėvėjimą, nesu tikras, ar rinka dar pakankamai subrendusi, kad būtų galima tuo tikėtis. Jei perkate vėlyvo modelio naudotą elektromobilį, žinokite, kad būtent jums gali tekti padengti išlaidas, kai jo veikimo nuotolis sumažės iki tokio lygio, kurį jūs arba kitas pirkėjas laikys nepakankamu, ir dėl to atsiras išlaidų arba sumažės vertė, o tai sumažins bendrą ekonomiškumą važiuojant elektra.

Vis dėlto yra gera išeitis iš šios akumuliatoriaus keitimo problemos: realybė. Žr. mano nuomonę apie tai, kodėl jums gali neprireikti tokio nuotolio, koks jums atrodo reikalingas.


Pirkti elektrą nėra paprasta

Elektros kaina skiriasi daug labiau nei benzino kaina, priklausomai nuo to, kur gyvenate, kokį tarifų planą taikote, kada įkraunate elektrą ir ar tai darote namuose, ar komercinėse viešosiose įkrovimo stotelėse.

JAV Energetikos informacijos administracijos duomenimis, Kalifornijoje už elektros energiją gyventojams mokame vidutiniškai 18 centų už kilovatvalandę, Aidaho valstijoje - 8 centus, o Havajuose - 28 centus. Tai būtų tas pats, kas Kalifornijoje mokėti 5 dolerius už galoną benzino, Aidaho valstijoje - 2,50 dolerio už galoną, o Havajuose - 8 dolerius už galoną. Be to, elektros energijos kaina nėra aiškiai pažymėta ten, kur ją išduodate, o yra paslėpta tarifų ir paros laiko painiavoje.

Galite kreiptis į Aplinkos apsaugos agentūros tinklalapį Fueleconomy.gov, kad palygintumėte automobilių, varomų dujomis ar elektra, kainas. Lyginant BMW 330i xDrive ir "Tesla Model 3 Long Range", matyti ryškus energijos sąnaudų skirtumas, dėl kurio "Tesla" atrodo kaip absoliučiai taupi mašina.

Tačiau 2021 m. Anderson Economic Group atliktame tyrime (PDF) daroma išvada, kad važiavimas elektra varomu automobiliu gali kainuoti gerokai brangiau nei įprastu automobiliu. Tai prieštaringa išvada, tačiau ne visiškai nepagrįsta, nors joje daromos prielaidos, kad daug įkrovimo atvejų atliekama komercinėse vietose, o ne namuose, ir kad reikia laikyti iššvaistyta verte, kad laukiate, kol automobilis bus įkrautas. Tų, kurie automobilį įkrauna namie, istorija yra daug gražesnė, tačiau Andersonas išmintingai amortizuoja maždaug 2 000 JAV dolerių kainuojantį 2 lygio įkroviklį, kurio norės dauguma elektromobilių savininkų.

Atsakydami į klausimą, kuriuo pradėjome, galime teigti, kad eksploatuoti elektromobilį, palyginti su dujomis varomu automobiliu, kainuoja arba mažiau, arba tiek pat, arba daugiau. Nors tai nėra labai patenkinamas atsakymas, EV tikriausiai sumažins jūsų tikrąsias kelionės išlaidas, nors galbūt ir ne per vieną naktį. Laikoma, kad perėjimas prie elektromobilių yra neišvengiamas dėl įvairių technologinių, politinių ir finansinių priežasčių, tačiau jums reikia rūpintis, kaip elektromobiliai atsipirks jums, o ne mums.

 

Elektromobilių krovimo įranga elektroninėje parduotuvėje Extradigital.lt

 

Extradigital